Pokud vám dnes ráno nebo v průběhu dne z ničeho nic začal telefon hlásit, že “Aplikace Google pravidelně přestává fungovat“, tak nejste sami. Dnes ráno se totiž objevila chybová aktualizace, která způsobila problémy po celém světě. Problémy se objevily u téměř všech značek Android telefonů. Pokud máte stále potíže, poradíme vám jak problém vyřešit!
Za vše může aktualizace
Za chybou pravděpodobně stojí aktualizace aplikace Google a Android System WebView. Pokud jste aktualizaci stáhli nebo se vám nainstalovala sama, pravděpodobně vám vyskakuje chybová hláška o tom, že aplikace Google pravidelně přestává fungovat. Chybová aktualizace aplikace Google nese označení 12.23.16.23.arm64, resp. 12.24.7.29.arm64 (beta verze). Možné je také, že jedna z aktualizací selhala. Typicky pokud se aktualizace aplikace Google nainstalovala, tak například aktualizace aplikace Android System WebView se nemusela nainstalovat. Teď si asi říkáte, co s tím. Chyba se vám ukazuje stále a vy pořádně nemůžete používat svůj smarphone.

Jak problém vyřešit?
Nyní již Google řeší problémy a u mnoha uživatelů zmizí problémy samy od sebe. Google sice již na twitteru ráno začal řešit problémy individuálně, ale ty moc nepomáhají. Pokud ale stále registrujete chyby, ukážeme vám možná řešení tohoto problému:
Odinstalovat aktualizace
Pokud se vám stalo, že se chyba objevila po tom, co jste nainstalovali aktualizaci 12.23.16.23.arm64, resp. 12.24.7.29.arm64, tak by mohla pomoci odinstalace aktualizace. Jednoznačně jde o nejrychlejší řešení problému. Jak na to? Nastavení → Aplikace → Google → odinstalovat aktualizace. Takto můžete vydržet až do doby než vyjde opravná aktualizace, kterou již v pohodě nainstalujete.
Aktualizovat
Nejen u nás v redakci jsme se setkali s hláškou, která se objevila i přesto, že žádné aktualizace nainstalovány nebyly. V takovém případě proveďte manuální aktualizaci aplikací Android System WebView s Google. Jak na to? Otevřete aplikaci Google Play → menu aplikace → správa aktualizací a aplikací/moje aplikace a hry → najděte Google a WebView a proveďte aktualizaci.
Factory Reset
Pokud ani jedna z výše uvedených možností nepomůže, máte poslední dvě možnosti. Buď vyčkáte na opravnou aktualizaci, a nebo v krajním případě provedete tovární nastavení. To ale smaže veškerá vaše data a proto ho dáváme až jako poslední řešení. Jděte do Nastavení → záloha a obnovení → Obnovit → Obnovit tovární data → potvrďte.
Oficiálni vyjádření a řešení problému na Twitteru:
Hi Maciej, sorry to know that you are experiencing an issue with your device. It’s important that we get this sorted. Could you try a soft reboot by holding down the power button for 30 seconds and see if it works fine? Let us know if that helps. ^Adam
— Made By Google (@madebygoogle) June 22, 2021
Řekněte nám vy vaše zkušenosti s tímto problémem. Případně nám sdělte, zda nějaké naše řešení problém vyřešilo. Vaše příspěvky vkládejte dolů do komentářů pod příspěvkem.
[…] Aplikace Google na androidech hlásila problémy. My jsme vás však ve štychu nenechali! Jak problém vyřešit nabízíme v tomto článku! […]